خوراک قارچ و سویا

خوراک قارچ و سویا

خوراک قارچ و سویا، یکی دیگر از انواع غذاهایی است که با سویا درست می شود. و شما می توانید همراه با نان و سبزی خوردن به عنوان نهار یا شام سرو کنید. این غذا بسیار کم کالری بوده و برای افرادی که از رژیم‌های لاغری پیروی می‌کنند مناسب است.
همچنین یکی از مهمترین عوامل پیشگیری و درمان کبد چرب اصلاح برنامه غذایی است. یکی از اصلاحات جایگزین پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی است. ترکیب هویج، سویا، زردچوبه و خوردن همه آنها برای کبد چرب بسیار موثر است، می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. طرز تهیه خوراک سویا با قارچ را در ادامه بخوانید:

موارد لازم

قارچ ورقه شده250 گرمسیب زمینی متوسط نگینی خرد شده1 عددگوجه فرنگی متوسط پوست گرفته و نگینی خرد شده2 عددپیاز متوسط خرد شدهعددسویا1 لیوانرب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوریزعفران دم کرده3 قاشق غذاخوریروغن مایع2-3 قاشق غذاخورینمک، فلفل و ادویهبه میزان لازم

دستور تهیه

ابتدا پیاز را با روغن تفت دهید تا کمی رنگ بگیرد، سپس سویایی که از قبل خیس خورده، نمک، فلفل و ادویه را به آن اضافه کنید.

پس از سرخ شدن سویا، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید تا کاملا طعم و رنگ بگیرد.

حالا سیب زمینی نگینی را در تابه‌ دیگری سرخ کنید، سپس سیب زمینی را از تابه خارج کرده و قارچ خرد شده را اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا آب قارچ کشیده شود، سپس حرارت را خاموش کنید.

در این لحظه سیب زمینی و قارچ را به سویا اضافه کرده و سپس گوجه فرنگی خرد شده را به آن اضافه کنید.

حالا باید درب تابه را بسته، حرارت را ملایم کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که صبر کنید تا غذا جابیفتد.

در انتها محلول زعفران را اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید. در این لحظه تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا خوراک جا بیافتد. و حالا خوراک قارچ و سویا شما حاضر است.

 

نکته:

در صورت تمایل می توانید از هویج هم در این غذا استفاده نمایید.

نوشته های مرتبط