کتلت سویا

کتلت سویا

کتلت سویا یکی از غذاهای خوشمزه حاوی سویاست که می‌توانید آن را به صورت ساندویچ و همراه با سبزیجاتی نظیر کاهو، گوجه فرنگی و خیارشور به عنوان شامی خوشمزه و یا حتی در کنار برنج و کته مصرف کنید. هرچند کتلت سویا به دلیل استفاده از تخم مرغ در ترکیب آن غذایی کاملا گیاهی محسوب نمی‌شود، ولی می‌توان از آن به عنوان غذایی سبک یاد کرد.

مواد لازم

سویای خیس خورده و آماده طبخ
500 گرم
تخم مرغ
2 عدد
سیب زمینی متوسط
1 عدد
پیاز متوسط
1 عدد
پودر سوخاری
2 قاشق غذا خوری
پودر تخم گشنیز
1 قاشق غذا خوری
نمک، فلفل و زردچوبه
به میزان لازم

دستور تهیه

مثل همیشه رمز استفاده از سویا اینه که سویا را خیس کنید و بعد از آب گیری، آماده استفاده است البته اگر دوست داشتید می تونید سویا رو بعد از آب گیری چرخ هم  بکنید.

حالا نوبت به موادی میرسه که قراره به کتلت ما در کنار طعم و مزه قوام بدن یعنی سیب زمینی و پیاز که بعد از پوست گیری باید رنده کنید، بعد از رنده کردن و گرفتن آب پیاز و سیب زمینی، سویای چرخ کرده، تخم مرغ، (در صورت تمایل پودر سوخاری)، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر تخم گشنیز و ادویه های مورد علاقه تون رو به مواد اضافه کنید.

مواد رو خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشن و مایه‌ یکنواختی حاصل شود.

در این لحظه 3 -4  قاشق غذاخوری روغن مخصوص سرخ کردن در تابه‌ نچسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ بشه و بعد به اندازه‌ یک گردو از مایه‌ی کتلت رو بردارید و با دست شکل بدهید، سپس در روغن داغ قرار دهید تا سرخ شود.

بقیه‌ مایه‌ کتلت را به همین روش در روغن قرار دهید و پس از سرخ شدن یک طرف، کتلت‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

کتلت سویا را با خیار شور، گوجه فرنگی و سس مایونز،  سس کچاپ و یا سس گوجه فرنگی می تونید  میل کنید.  البته ما استفاده از سس رو خیلی پیشنهاد نمی کنیم.

نکته: از آنجا که سویا کاملا خشک و بدون چربیست، برای سرخ کردن این کتلت نیاز به روغن بیشتری دارید و برای گرفتن روغن اضافی کتلت‌ها می‌توانید آن‌ها را پس از سرخ شدن روی دستمال کاغذی مخصوص آشپزی قرار بدهید تا روغن اضافه اون گرفته بشه.

نوشته های مرتبط